Újjászületés - avagy utam egy egészségesebb élet felé

OBESITAS - FOGYÓKÚRA - ELHÍZÁS

OBESITAS - FOGYÓKÚRA - ELHÍZÁS

TORKOSSÁG DIÉTA ALATT - TE TÉNYLEG NEM ESEL BŰNBE?

A nagy gyónás

2018. augusztus 07. - Esoxlucius

sweet-dessert-1261776_1920.jpg

A torkosság, amely franciául: gourmandise. A falánkság franciául gloutonnerie, és akárcsak a bűn angol neve gluttony, mohó nagyétkűséget sugall ... Mentesek vagyunk-e mindannyian eme bűnöktől? Különös tekintettel a diétára, fogyókúrára, vagy életmód váltásra? Aligha ....

Többen kérdezték tőlem - szerencsére ilyen is van, s csak bátorítani tudok minden Kedves Blogolvasót - privát üzenetben, hogy a fogyókúrám során megálltam-e a túlevést akár a megengedett ételekből, akár a "tiltott gyümölcsökből"? Rossz hírem van, kedves olvasó. NEM. Én sem vagyok szent, nekem is voltak gyenge pillanataim.

Szerencsére nem voltam soha éjszakai hűtőre járó típus, így az a veszély nem fenyegetett, hogy minden éjjel benassoljak. De betartottam néhány szabályt

  • a fogyókúra elején tartottam a hűtőben kefirt vagy joghurtot így ha megéheztem - a Doktornőm tanácsára - inkább ezekhez fordultam
  • mindig volt a konyhában fahéjpor és édesítőszeres (diabetikus) szörp ha nem éhség hanem édességvágy tört rám, ezekkel ízesítettem a joghurtot
  • chia maggal és darált mákkal bekevert joghurtot tartottam a hűtőben, végveszély esetére vagy desszert helyett belefért a normál étkezésekbe
  • nem tartottam itthon semmi mogyorót, mandulát, chipset, hogy még véletlenül se nyúljak hozzá. Tudom, ez gyerekek esetén nehezebben megoldható, de higgyétek el. A gyerekeknek sem árt meg, ha "csak" egy-egy alkalomra való nassolni való van a háznál, ezzel mindenki jól jár. Te is és a gyerekek is. Egy kis gyümölccsel kombinált joghurtos, chia magvas desszert bármikor kimenthet a "nincs itthon semmi" bűnből.
  • hónapokkal a fogyókúrám megkezdése után kezdtem el a konyhában tartani magas kakaótartalmú étcsokoládét, s néha ezzel jutalmaztam magam a sikeres fogyókúráért
  • sok és sokféle teát fogyasztottam. Elővettem a teáskannát, vizet forraltam, s élveztem a tea finom ízét. Szigorúan szálas teákat készítettem, a nagy áruházakban hozzá juthatunk ezekhez a teákhoz. Ajánlom, hogy ajki a gyümölcsteát kedveli, szintén a szálas teát válassza. Tartsunk otthon 7-8 féle teát, élvezzük az ízeket. ne ízesítsük őket se citrommal, se édesítőszerrel. Fogyasszuk rituálé szerűen.
  • ha nem édesség után sóvárgunk, hanem hús után, nyugodtan emeljünk a hús adagunkon - persze, ne rántotthúst együnk korlátlanul - de ha megkívánjuk a paprikás csirkét és csak uborka salátát fogyasztunk mellé, nyugodtan szedjünk másodszor is a tálból. Ha rendszeresen mozgunk, sportolunk, s ezt csak alkalomszerűen tesszük, nem fogunk főbenjáró bűnt elkövetni.
  • soha ne hagyjuk ki a családi ünnepeket, születésnapokat, húsvétot, stb. Ha gondolnak ránk és nekünk külön készítenek ételt, fogadjuk örömmel, de ne sértsük meg a vendéglátóinkat azzal, hogy visszautasítjuk a kínálást. Fogyasszunk mértékkel - lehetőség szerint - de ne sanyargassuk magunkat azzal, hogy csak turkálunk az ételben, válogatva a "nekünk valót". Higgyük el! A lelkünknek is jót tesz majd a dolog.

S végül a gyónás: stresszes, lelki problémák esetén ha belátogattam a nagy áruházakba, bizony két-három csomag édességgel távoztam, majd mohón tömtem magamba még az autóban ... De meg kellett bocsátanom magamnak. Nem, nem felejtettem el. De meg kellett bocsátanom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://obesitas.blog.hu/api/trackback/id/tr2314167945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása